söndag, april 7

Tiden

Det känns som att allt börjar falla på plats med mitt liv. Ända sedan jag flyttade hemifrån har jag mer eller mindre haft lite svårt med att hitta mig själv, hitta vad jag vill och vad jag ska göra i det stora hela. Hitta "platsen" där jag är tillfredställd så att säga (nu pratar jag inte om enbart jobb osv, utan om mig själv som person). Jag tror att jag har nått dit nu, eller jag har iaf kommit väldigt nära. Det är inte längre svårt att ta sig upp på mornarna för att gå till jobbet, för jag är nöjd med tillvaron. Det känns inte längre som att det fattas mig något, för jag är nöjd med tillvaron.
Självklart längtar jag massor efter saker som kommer, t.ex. resa och att få uppleva alla dessa drömmar jag har. Drömmar måste man ha, men innan var det de enda jag såg. Ville att tiden skulle gå fortare så att jag snabbare kunde få vad jag ville. Men nu får gärna tiden gå i sin normala fart. För första gången har jag känt att det går alldeles för fort! Haha, det var en annorlunda feeling från min sida ska jag säga, men bra är det :-)

Redan april månad. Men våren har fortfarande inte kommit och man måste skrapa bort frosten från bilen när man ska ut tidigt på morgonen. Solen har dock varit framme varje dag en hel veckas tid. Jag och sambon har varit dunderförkylda så några ute-lekar har det inte blitt av. Så typiskt! Jag längtar verkligen efter våren och sommaren. Få känna värmen och att kunna gå ut barfota.

3 kommentarer:

  1. Sv: Kan och kan, jag försöker iallafall :) men jag tycker det är himla kul när man får tid och ro till det. Jag har kikat på dina alster förut och du är riktigt duktig! :)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår och känner igen din känsla. Att vara där man är, titta sig omkring och känna att det är bra. Jag har också jagat och drömt men nu känner jag att det är bra där jag är-det är en bra bas för att söka vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken känsla det är, att äntligen ha hittat rätt :)

      Radera