onsdag, maj 8

Lata Ida

Jag har ställt frågan tidigare, och kommer fortsätta att göra det. Hur tusan hittar man motivation till träning? Jag blir bara större och större, och allt jag kan lyckas med är att hålla mig på samma vikt, ett litet tag. Sen åker den upp en bit, och så håller jag mig där, ett litet tag...
Jag försöker hitta något som jag verkligen tycker är kul, men jag börjar inse att inget med träning är kul. Det kanske inte ens ska vara kul att gå ner i vikt? Man ska väl bara bita ihop och göra det. Problemet är att jag är lat. Latare än vad jag nånsin har velat inse, men det är nog mitt enda problem i detta. Annars hade jag ju lyckats?

Hur blir man icke-lat, när det enda man har varit, är just lat?

1 kommentar:

  1. Jag tror att en sak som är bra att fundera på är varför du ogillar att träna och hur du äter. Jag har, på samma sätt som du, lärt mig att om jag slarvar med lunchen blir det gärna småätande och sådant på kvällen, samt att jag är känsloätare.

    Alla kan läsa en kaloritabell, men ska man lyckas är det dags att fundera över beteenden.

    SvaraRadera