onsdag, juni 19

Dags för ny blogg

Inläggen här på bloggen blir allt färre har jag märkt. Tycker den känns tråkig och innehållslös. Ofta kommer det upp inlägg om "ingenting" i "brist på annat". Bloggen har hängt med från en tid då jag inte alls var samma person som jag är idag. Bloggen har hängt med i en övergång i mitt liv. Från ett liv som icke-vuxen till vuxen. Jag har alltid tänkt mig själv som en väldigt vuxen/mogen person. Kanske för att jag alltid har legat ett litet steg före än andra jämngamla (enligt mina mått mätt). Jargongen från mitt tidigare liv har hängt med av ren rutin, den lite mer barnsliga delen. Men nu känns det bara så fel, jag är ju inte den personen längre. Denna bloggen och dess arkiv speglar inte alls den jag är idag. Det är så mycket som jag trodde var jag då, som jag inte alls är nu. Vissa saker skäms jag t.o.m. för. Jag vill inte visa världen hur "barnslig" jag var.
Jag har rensat ut facebook på alla dessa pinsamma bilder. Nu är det dags att jag rensar bloggen med.

Jag ska byta blogg. Det kommer bli helt nytt innehåll (jag kommer dock fortfarande ha en sida för mina teckningar), men det är samma Ida fast i en mer sanningsenlig version up to date.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar