onsdag, mars 27

Djupt i hjärtat

Ibland blir man översköljd av känslor (särskilt jag då). Tack och lov är de positiva känslorna fler än de negativa, även om man alltid lyckas glömma bort det när de dåliga tankarna kommer. Jag kan åka berg-o-dal-bana ibland, vilket är jobbigt. Men jag vet inte om jag tycker så himla dåligt om det. Jag menar, visst det är skit när man är nere (men vem känner inte så), men när det är toppen så hittar man allt det där positiva, det där småa i vardagen, allt man inte ser som bara finns, som sprider glädje. Det är en mysig känsla :-)
Ibland sitter jag och funderar på vad jag har, allt litet jag har. Och jag finner nästan alltid att det är det lilla som betyder så mycket för mig. När jag tänker på min sambo blir jag alldeles varm om hjärtat, det kan t.o.m. komma en liten lyckotår. För jag vet ju, att jag har hittat rätt i livet. Hur jäkla ledsen jag än kan bli i mina dalar, så vet jag, att jag har det jäkligt bra! :-)

1 kommentar:

  1. vet verkligen hur det är när livet är en berg- och dalbana!
    sv: ja de är underbara de katterna, hehe!

    SvaraRadera