söndag, april 21

Doulaträff

I helgen har jag varit på äventyr i Lund. Först hos min kära vän som jag inte träffat på ett halvår! och sen på doulaworkshop och middag.

Lördagskväll drog vi oss igenom hela Twilight-serien, nu när alla filmer är ute så var vi ju tvungna att ha ett Twilight-maraton hon och jag, hehe.

Sen dagen efter var det dags för lite Doula-stuff. En workshop som i princip var en kort och bra sammanfattning av utbildningen jag gick, och sedan doulamiddag på kvällen med lite andra Doulor. Tyckte det var bra att få repeterat lite nu när jag har mitt första doulauppdrag. Det är så mkt man ska tänka på, så mycket som man vill förmedla. Det kändes tryggt att få det upprepat iaf :-) Sen middagen på kvällen var ju oxå trevlig :-) Jag har ju lyckats bli mer socialt skillad och klarar mig ganska fint helt själv i andras sällskap. Innan kunde det blir rent pinsamt tyst, men nu går det! Haha. Dock kom bara 3 av 6 inbokade doulor. Någon blev sjuk, och den andra var på en förlossning. Haha, det är ju risken man får ta när det gäller barnafödande. Barnet kommer när den vill, och inte som man planerar :-D

En riktigt bra helg iaf, och nu är jag supertrött... Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar