torsdag, april 25

Semesterplanering

Prag-resan närmar sig. Onsdagen den 22e maj åker vi, och kommer hem på söndagen. Innan så kom resan lite i skymundan när vi köpte huset. Glädjeruset man fick trängde bort tankarna på resan. Men nu när det har sjunkit in lite, så kan vi äntligen börja längta efter resan också. Och gudars vad skönt det ska bli! Allt har varit så fokuserat på arbetet, både för mig och sambon. Planering planering planering varje dag. Det ska blir riktigt skönt att få koppla bort allt det. Min första riktiga (betalda) semester.
Jag får nämligen ingen semester i sommar eftersom jag går in som sommarvikarie på en avdelning. Sambon kommer såklart ta ut sin semester under sommaren, men den kommer gå åt till huset; inflyttning, renovering osv. Så denna resa är välbehövd. Resten av mina betalda semesterdagar kommer jag spara, till hösten eller kanske till nästa år. Får se hur mycket man orkar med :-)

2 kommentarer:

  1. Låter som att det blev bra timing med resan=) Kan vara skönt att samla kraft. Det där med semester alltså, så lätt att det springer iväg med något annat =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, känns verkligen som att vi tajmade in det perfekt :)

      Radera