söndag, april 14

Löpträning med en Hallux valgus.

Jag köpte ju dyra fina joggingskor, för jag hade en idé om att börja löpträna. Det ser så friskt och hälsosamt ut när andra gör det. Dessutom kunde jag tänka mig hur skönt det måste vara att känna att man orkar springa lite längre, lute längre och lite längre, för varje gång. Så ja, i måndags gav jag mig ut. Jag trodde jag skulle sprängas!!! Ska det göra så ont att andas? Ska man få så ont i benen?
Jo det ska man tydligen, jag har inte löptränat sen jag gick andra året på gymnasiet (och då kanske bara 1 gång/v på gympan). Men idag gav jag mig ut igen, och det kändes bättre. Jag orkade lite längre, det gjorde inte lika ont att andas och benen tog inte lika mkt stryk heller. Dock har jag lite problem med min högerfot. Det spelar ingen roll vilka skor jag köper, jag får alltid ont på yttre kanten av foten. Vet inte hur jag ska komma runt det just det problemet, men jag ska iaf boka en tid till vårdcentralen för en titt på fötterna. Jag har gjort det för massor med år sedan, och det är ju konstaterat att jag är plattfotad och har en hallux valgus som spökar (ni vet en sån där benbula vid sidan av stortån). Den har dessutom börjat göra ont lite mer allmänt nu oxå, så nått måste göras innan det blir riktigt illa (googla hallux valgus om ni vill se groteska snéa fötter).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar