måndag, maj 27

Bröstproblem

Detta är andra gången som jag verkligen har fått panik och ångest över något så ytligt som mina bröst. Första gången var när jag skulle köpa kläder till min sjuksköterskeexamen. Jag strosade runt i Kristianstad en hel dag i jakt på den perfekta klänningen. Det gick inte som det skulle dock, efter flera timmars klänning och tunika provande var jag helt slut, och ledsen. Inte ett enda klädesplagg kunde jag ha, på grund av mina bröst. Dom var helt enkelt för stora och av fel form för modetrenderna. Inget passade. Det slutade med att jag gick in i ett omklädningsrum och grät, för inte kunde jag göra det mitt ute i butiken.
Ikväll fick jag samma psykbryt. Efter tusende klänningen jag tittat igenom på nätet i min jakt på en ny fin sommarklänning till dopet, så gick det inte mer. Inga klänningar skulle passa mig, mig och mina bröst. Som det ser ut finns det bara klänningen som i princip kräver att man INTE har på sig en bh. Det kan inte jag...

Jag kan gå ner 10 kilo, jag kan träna mig muskulös. Men det enda på min kropp jag inte kan förbättra är just brösten. För det krävs flera tusen för en operation, som jag inte vågar göra med risk för komplikationer- så som att inte kunna amma.

Det som var så himla kul med stora bröst när man var tonåring. Oj vad man fick uppmärksamhet av killarna. Men det är ju helt fel! Att bli bedömd för något ytligt. Jag önskar jag föddes med småbröstade gener...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar