onsdag, maj 1

Den där dopklänningen

Det börjar närma sig dop för lillfisen Hedvig, och det får mig direkt att tänka på dopklänningen som jag virkade för ca två år sedan. Hade aldrig gjort något sådant tidigare, och det största jag gjort var en rosa skitful duk som jag gjorde på syslöjden i klass 6-7. Men jag tänkte äl att det skulle bli en kul utmaning, och visst var det det! Men inte alls så svårt som jag trodde. Hittade en kanonsida på nätet som visade med bilder hur varje virkning såg ut. Och vips hade jag en dopklänning på bara någon vecka.
Tyckte det känns speciellt att ha något alldeles eget, som jag skapat själv, och som förhoppningsvis kommer användas av flera generationer. Lite stolt är jag nog :-)




Jag ska låna kära Hedvig och testa den på henne, för jag har en misstanke om att min klänning är lite för liten. Så det kan vara bra att veta om vi måste ha ett skit-tidigt dop eller om vi inte behöver stressa för mkt, haha.

I söndags fick jag träffa det lilla miraklet, och fy tusan... Den där bebislängtan blir ju inte bättre av att man får gosa med andras småbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar